Zamieszczone przez roberta
Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na większy
Zwiń
X
-
Nie ma znaczenia czy altek ma prad maksymalny 70A a akumualtor ma pojemnosc nawet 220 Ah. nie ma to zadnego zwiazku. Wiadomoa sprawa jest ze aku bedzie przy prawidlowej eksploatacji pojazdu naladowany zawsze. natomiast duzy aku zapewni zawsze zaopatrzenie w prad nawet jak bedzie -40 stopni na dworze. Skoro akumualtor bedzi esi elegitymowal w temperaturze poojowej pradem w DIN np 500 czy 700 amper a rozrusznik potrzebuje mniejwiecej 120 amper to nawet zimowa porą przy -20 bedzie jeszcz espory zapas pradu rozruchowego. Zazwyczja wg DIN taki aku 70 Ah ma okolo 300-350 Amper ale w +20 stopniach. Ten sam aku przy -20 bedzi emial sporo mniej ale nie pamietam ile ale gdzies kolo 50% tego. Dlatego tez w dieslach mamy tak ze przekrecajac kluczyk na zaplon podrzewane sa swieczki ale jak juz krecimy rozrusznikiem swieczki sa odlaczane by po odpuszczeniu kluczyka bo silnik odpalil swieczki ponownie sa zalaczane na pare minut.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SonySwoją drogą, co wymiernie daje taka szmaciana obudowa aku, jaką pełni rolę?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sonybob the builder,
Aku eksploatowane nadal w jeździe na krótkich odcinkach? czy zastąpiłeś czymś/czym filcowy kubraczek czy też jeździsz bez obudowy?
Swoją drogą, co wymiernie daje taka szmaciana obudowa aku, jaką pełni rolę?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolNie ma znaczenia czy altek ma prad maksymalny 70A a akumualtor ma pojemnosc nawet 220 Ah. nie ma to zadnego zwiazku. Wiadomoa sprawa jest ze aku bedzie przy prawidlowej eksploatacji pojazdu naladowany zawsze. natomiast duzy aku zapewni zawsze zaopatrzenie w prad nawet jak bedzie -40 stopni na dworze
Co to znaczy prawidłowa eksploatacja? Jazdy miejskie po 5-10km to też prawidłowa eksploatacja i żywotność zbyt dużego akumulatora będzie znacznie skrócona. Przyczyna jest bardzo prosta - odbiorników prądu w samochodzie jest wbrew pozorom bardzo dużo, a niektóre z nich to wręcz pożeracze. Co robimy zimą - włączamy radio, grzejemy szybę/szyby, włączamy nawiew, grzejemy własny tyłek, oświetlamy drogę i już z 70A zostaje raptem kilka. Ciekawe dlaczego w Superbie mam nawet dwa 100A bezpieczniki, do tego 3x50, 1x40, 1x30 - czyli kilka obwodów, dla których te obciążenia są maksymalne? Do tego akumulator dostaje strzał obciążenia kilkuset A przez kilka sekund - ile musi być ładowany aby to odrobić? Jak dochodzi jeszcze nieszczęsny system S/S to ile razy jest uruchamiany dziennie silnik? Optymalny prąd ładowania aku to ok. 10% jego pojemności czyli przy 220Ah nie będzie ładowany optymalnie ponieważ nie ma czym, a to skraca jego żywotność. i poprawka ostatniego zdania - duży aku zapewni zaopatrzenie w prąd jak będzie w pełni naładowany, ale nie zawsze. Zbyt duży akumulator jest tak samo zły, jak zbyt mały. zapomniałbym - posiadacze diesli mają jeszcze fajne grzałki dogrzewające mały obieg. Tam to dopiero lecą ampery Jak do walniętego Columbusa
Komentarz
-
-
Nie ma znaczenia i tyle. TO z ena altku pisze 90 A to praktycznie nei wiem kiedy tyle ujrzysz jak podepniesz miernik cegowy. Jelsi masz mega duz epobory to zmien altek na wiekszy ale jelsi jest tak ze masz altek powiedzmy 90A a jest to silnik benzynowy i z wyposazenia pradozernego tyla szybe grzana to nie ma co sobie glowy zawracac bo nawet aku z tira np 220Ah spokojnie bedzie ladowal. Jelsi natomiast masz tez taki altek 90 A a auto (tdi) ma grzane stolki ktore uzywasz codziennie jak ja np, do tego grzana szyba przednia ktora uzywam codziennie plus tylna szyba( teog nie codziennie) , webasto itp sprawy to czy akumualtor bedzie mial 70 Ah czy 120 Ah przy malych dystansach bedzie raczej mial bilans pradowy ujemny. Tak czy siak bedzie cierpial raczej.
Polecam zaopatryzc sie w miernik jakis i pomierzyc sobie jaki prad ląduje do aku przy jezdzie takowej. Mozesz mi wierzyc ze mialem altek 120 czy 140 amperowy aku mam 95 Ah i na jalowych ladowanie przy wlaczonych odbornikach to zaledwie pare amper( 3-6 amoer) Zalozylem alternator 220 amperowy z audi Q7 i ten juz troszke lepiej daje ale gdzies w okolicy 10 amper na aku przy pelnym obciazeniu. Jednakze. Dwa te przypadki rozpatrywalem tez pod kątem np pracy silnika na obrotach nie mniejszych jak 2000 bo gdzies okolo 2000-2500 to altek dawal na aku spokojnie te 8-10 A a ten z Q7 wcale nie bedzie dawal 20 czy 30 amper. Zapomnij o tym. Poprostu jest spora rezerwa mocowa altka ale daj sie to wyczuć. Mam wzmocniona instalacje kablowa w aucie i teraz kompletnei nic nie mignie nawet na jalowych obrotach czy zalaczam grzana szybe przednia czy webasto jak pracuej to przez pompke paliwa i jej prace swiatlo zazwyczja migocze bo pompka ma dzialanie pulsacyjne. Gdzies mam zapiski z pomiarow co i ile ciagnie umnie w sharanie i ja to wyglada tez napieciowo przy obciazeniach tymi odbiornikami.
Tak wiec nie ma tak ze altek majac 120 A to daje taki prad a taki 220 to tez daje podobny bo nei ma takowej opcji. akumualtor zazwyczja jest ladowany naprawde niewielkim pradem. Pare razy sprawdzalem ladowanie jak jeszcz epracowalem w ASO po wymienie spalonego altka kiedy to aku byl tak mocno wylaodwany z enei slzo dopalic auta z niego tylko z apomoca tzw "babki" czy tam "matki" roznie mowia. Ze altek ladowal aku na jalowych np 12 amperami ale to tez trwa zazwyczaj minute dwie i spada do 7-8 A. Nie ma opcji zeby nawet na podwyzszonych obrotach z wylaczonymi odbiornikami altek np 144 A z opla 1.9 CDTI ladowal aku 74Ah czy jakis wiekszy pradem dajmy na to 20-czy 30 A.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolNie ma znaczenia i tyle.Zamieszczone przez wesolprzy malych dystansach bedzie raczej mial bilans pradowy ujemny.
tak BTW Nie potrzebuję miernika, aby oszacować bilans prądowy. Ale gdybym potrzebował, to jakieś tam mierniki się zawsze znajdą - do dużych prądów też.
Komentarz
-
-
Nic to nie zmienia czy masz aku 220 Ah czy 70Ah. Przychodzisz rano do auta i od tego ze stalo stracil i jeden i drugi 2 Ah powiedzmy. Odpalasz auto to tracisz kolejen kilka amperogodzin powiedzmy 5 Ah co daje sumaryczne okolo 7 Ah. Jedziesz i altek laduje i taki aku 70Ah pradem powiedzmy 5 A i taki altek 220 Ah tez bedzie ladowal 5 A. Czyli potrzeba ponad godzine by przywrócic stracony prad w obu akumulatorach. Wiekszy altek tez tylko troszke pomoze bo to tak nie dziala jak psalem ze mam dwa razy mocniejszy altek to mama dwa czy tryz razy wiekszy prad trafiajacy do aku. Czyli male dystanse to nic nie poradzimy. Mozemy jedynie co to odpalic auto wczesniej i zeby sobie pochidzilo nawet na jalowych z 5-10 minut, jechac do pracy okrezna nieco droga jesli mamy 5 km do pracy itp sprawy. Ewentualnei pdolaczac taz w tygodniu pod prostownik. Akurat na elektryce sie dosc dobrze znam i orietuje w terenie- lutownica nie stygnie poprostu.
Czyli generalnei problemy z aku to w wiekszosci winne sa dystanse pokonywane ewnetualnie duza uplywnosc pradowa lub kieskie kable maoswe i laczace aku -altek.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Tak zgadza sie. Problemme jest altek zazwyczaj jak ludziska maja rozne dziwne rzeczy w aucie i zimow apora to sie uaktywania. Poprostu altek sie nei wyrabia. Pamietajmy ze altek np 120 A na jalowych obrotach czy nawet na 2000 jak juz jedziemy tfu snujemy sie bo zima snieg slisko itd to mamay nie 120 amper dostepnych tylko tak gdzies ze 60 amper. Odpalone auto grzna szyba czsami mamay swieczki te tryz na króćcu wodnym itd itd i z tych dostepnych 60 amper mamay wykozystanie na poziomei 100% Jedziemy pomalu i tylko 5 km czy 10 to mamy pozniej problemy.
Dlateo pisalem ze jelsi ktos smiga codziennie po 50 czy 100 kilometrow to spokojnie altek 70A czy 90 amerowy da rade nawet z aku 95 Ah czy 220 Ah. i tu i tu altek bedzie po rozruchu ladowal akumualtor jakeis 20 minut czy tam 30 minut.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
U mnie (auto jak w opisie , ambiente) jest jeszcze fabryczny aku Varty 44 Ah (6 lat) i niedługo pewnie wymiana. Jazda zdecydowanie miejska po kilka km, czasem dalej. Aku jest doładowywany co ok. kwartał prostownikiem.
Zastanawiam się:
1) czy przy ewentualnej wymianie pozostać przy aku 44 Ah, czy dać większy ? - nie mam dodatkowych urządzeń pobierających prąd (jest centralny zamek, światła do jazdy dziennej i radio fabryczne),
2) czy do szmacianej obudowy (tej na 44 Ah) wejdzie większy aku ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sonyfabryczny aku Varty 44 Ah (6 lat) i niedługo pewnie wymiana. Jazda zdecydowanie miejska po kilka km, czasem dalej. Aku jest doładowywany co ok. kwartał prostownikiem.
Zamieszczone przez Sonyczy do szmacianej obudowy (tej na 44 Ah) wejdzie większy aku ?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
nie ma powiazania wielkosci akumualtora z moca altka. W sztaplarkach jest np akumualtor 70 Ah a altek ma prad zaledwie 50 amper. Nie mapowiazania bo altek nie wie jaki laduje akumualtor. A czysto teoretycznie akumualtor ma byc caly czas naladowany w 100% i tylko rozruch ujmuje mu pradu ktory ma byc oddany przez rozrusznik. Zreszta sa tez akumualtory w innej technologi wykonanae i maja np stosunkowo bardoz duzy prad rozruchowy a mala pojemnosc i spokojnie mozna taki aku wstawic nawet do diesla V6 ktory raczej zawyczaj ma akumualtor fabryczny 99 Ah. Nie ma powiazania miedzy ladowaniem aku a wielkoscia aku. Tak jak prostownikiem z pradem powidzmy 5 A ladujemy aku i 50 Ah i taki 100Ah i taki 150 Ah. Tyle ze prostownikami zazwyczja laduje sie aku rozladowane z jakiegos powodu a w aucie mamay akumualtory raczej naladowane. Kiedys kolega mial problem z akumualtorem w golfie 4 1.4 i mial aku 44 Ah i po tygodzniu juz nie odpalal. Zalozyl aku 74 Ah i po dwóch tygodnziach nie odpalal. Zrobilem mu instalacje i akumualtor juz spokojnie wyrabial sie w tym aucie. Kwestia bilnsu czyli to ile odciagamy pradu z akumualtora i ile zwracamy do aku tego pradu czyli jak duzo jezdizmy by altek mial dosc czasu na doladowanie aku.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolKiedys kolega mial problem z akumualtorem w golfie 4 1.4 i mial aku 44 Ah i po tygodzniu juz nie odpalal. Zalozyl aku 74 Ah i po dwóch tygodnziach nie odpalal. Zrobilem mu instalacje i akumualtor juz spokojnie wyrabial sie w tym aucieO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sony2) czy do szmacianej obudowy (tej na 44 Ah) wejdzie większy aku ?
np. Varta 52Ah lub 54Ah, Bosh 54Ah...
Zamieszczone przez SonyZastanawiałem się nad aku 44 Ah z ASO. Koszt 290 - 300 zł, ale przynajmniej nie powinien być zleżały.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SonyZastanawiałem się nad aku 44 Ah z ASO. Koszt 290 - 300 zł, ale przynajmniej nie powinien być zleżały. Macie doświadczenia co do jakości i żywotności tych aku ?
http://www.prostowniki-akumulatory.pl/index.php mają oddział w Gdańsku także mogłem podjechać i kupić. Akumulator ze względu na wagę a co się z tym wiąże możliwośc uszkodzenia w czasie transportu wolę kupować osobiście a nie przez kuriera.
Komentarz
-
-
Pionierem raczej nie będę. ASO przecież sprzedaje nie od dzisiaj aku :wink:
Do Opla Astra II dawniej brałem aku w ASO Opla (aku GO GO 45 Ah) i działa już ok. 7-8 lat z okresowym doładowywaniem prostownikiem (jazda też na krótkich odcinkach w mieście) . Dlatego rozważam zakup w ASO, choć niekoniecznie. "Alle" - raczej tu nie kupię w obawie o co najmniej zleżałość produktu - aku na rok i bieganie z kabelkami mnie nie interesuje.
Może ktoś zna sprawdzone miejsce sprzedaży aku w rejonie Kołobrzeg - Koszalin - Białogard :?:
aronus, Ty masz dobrze - wszystko na miejscu .
Komentarz
-
-
akurat astra G to niezbyt wymagajacy sprzet jesli chdozi o prad. Ani CAN ani wynalazkow na pokladzie. Jesli to jeszcze golas to tam za wiele nie ma. A musiales zakupic ostatni z akumulatorow w aso opla bo GM wycofal sie i z 44 AH i innych nieco wiekszych bo pojemnosc aku GM zaczyna sie od 2010 roku od 60 Ah. TO czy nie takie zlezale te aku w aso?? hmm czy ja wiem- moz einaczje w aso opla ale za duzo tego nie bylo wymieniane bo wiadomo cena byla raczej nieco wieksza jak w hurtowni aku.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuNiejednokrotnie sprawny rozruch możemy poprawić kontrolując jakość styku (oraz kontrola czystości, braku korozji, utlenienia i "sztywne" dokręcenie nakrętek-śrub) na przewodzie zasilającym rozrusznik z akumulatora
Pytania trochę może na wyrost, ale doświadczeni wiedzą najlepiej
Czy uda się to zrobić od góry, bez kanału ?
W którym miejscu silnik ma połączenie masowe z nadwoziem - skąd bierze masę ? - dawniej przewód masowy był z plecionki, a jak to teraz wygląda?
Może jakieś foto tych newralgicznych miejsc ?
[ Dodano: Sro 18 Lis, 15 22:53 ]
Dzięki za info w kwestii aku.
endryu,
możesz podpowiedzieć jeszcze w kwestii tych styków i masy silnika ? - na dworze zimno i mokro, a auta nie mam gdzie schować i szukać pod maską.
Wielkie dzięki
Komentarz
-
Komentarz